Nápad vyrobit repliku čtyřválcového Torpeda se zrodil při zhlédnutí fotografie v knize Naše motocykly od L. Marčíka, kde mě naprosto fascinoval unikátní, velice neobvyklý motor a " závodní " vzezření tohoto stroje.
Výkresová dokumentace vznikala ve spolupráci s ing. Vratislavem Honzálkem sen. a jun., kteří pro dosažení co nejvěrnější kopie využili moderních konstrukčních postupů. Největším problémem bylo navržení rozvodových mechanismů tak, aby odpovídalo zvyklostem firmy Trojan & Nagl Kolín.
Překrytí fotografie modelem Neocenitelné informace důležité pro zachování autenticity jednotlivých dílů nám ochotně poskytl ing. Jaroslav Vidrma, za což mu velice děkuji.
Při samotné výrobě stroje byly využívány postupy odpovídající době vzniku originálu. Jedná se například o ruční ohýbání trubek, využití slévárenství při výrobě válců a bloku motoru, spojek rámových trubek ( mufen ) a " brýlí " přední vidlice.
Jednotlivé díly rámu byly spojeny kolíky a následně celý rám letován mosazí. Nátěr lakovaných částí motocyklu byl provedeen ručně štětcem.
V současné době probíhá výroba součástí motoru.
Technické parametry:
Obsah motoru: 920 ccm
Výkon: cca 10 HP
Zapalování: nízkonapěťové
Převodovka: dvoustupňová s volnoběžkou v náboji zadního kola
Karburátor „ Standard“
- průměr 23 nebo 26 mm
- materiál : mosaz
Cena : 10 700 Kč lesklý nikl
Cena : 11 700 Kč patina nikl